tisdag 21 oktober 2014

141021, Göteborg

141021, USA Roadtrip
Plats: Göteborg

Hemma igen sedan ett par dagar. Hur sammanfattar man en resa som den här?

Hotell: 28 varav tre på hostel.
Totalt med buss: 13731 km
Total med flyg: 10511 km + 9997 km = 20508 km

21 av USAs stater besökte vi:

Kalifornien
Nevada
Utah
Idaho
Wyoming

Montana
South Dakota
Minnesota
Wisconsin
Illinois

Missouri
Arkansas
Tennessee
Georgia
Florida

Alabama
Mississippi
Louisiana
Texas
New Mexico

Arizona


Avstånden är framgooglade. 13731 km betyder med 90 km/tim, 152 hela timmar
eller dryg 6 hela dygn i bussen. Den verkliga tiden är förstås mycket längre
med tanke på pauser i stort sett varannan timme under resdagarna och dessutom
några felkörningar.

Jag har heller inte tagit med alla avstickare som vi gjorde. Visst är det jobbigt
med så mycket busstid.

Vad var bäst? När man gör en resa som den här där man besöker de flesta av USAs sevärdheter så är det omöjligt att plocka ut något enstaka av alla de fantastiska saker vi sett och upplevt. Det var så mycket som var fantastiskt.

Busskonceptet. Fungerade över förväntan bra. Man lärde snabbt känna alla i gruppen. När man blev för trött kunde man ligga längst bak och vila. Som vanlig i en RB-grupp  fungerade den sociala biten bra.
"Människor är genuint trevliga och alla i en grupp har något att bidra med".

Min syn på USA och amerikanerna har jag förändrat i grunden. Så mycket vänlighet och generositet som vi har mött på vår resa hade jag inte förväntat mig. Och så dessa välstädade, välutrustade och gratis toaletter som fanns överallt.

Något negativt?
Maten med mycket hamburgare och mycket läsk.
Kaffet är blask så liksom på andra resor har jag nästan genomgående druckit te.

2 kommentarer:

  1. Det har varit jätteroligt att läsa vad ni varit med om. Flera gånger har jag önskat att jag varit med. Vilken blir nästa resa? :)

    SvaraRadera
  2. Vet inte. Jag har sovit i stort sett sedan vi kom hem för en vecka sedan. Får utvärdera det här och se vad det blir nästa gång.

    SvaraRadera