söndag 21 september 2014

140920, Savannah-Daytona

Plats: Savannah (GA) - Daytonan (FL)
230 m, 369 km.Totalt 6865 km
Hotell Perry´s Resort Daytona Beach.
Klimatet blir varmare och varmare. På vägen till Daytona stannade vi på två ställen. Första stoppet var vid en före detta risodling. Att regnet stod som spön i backan är en underdrift. Dom flesta valde att stanna kvar i bussen under pausen.
Andra stoppet var vid St. Augustine som är USAs äldsta stad. Den grundades 1566. Här finns ett känt fort och många gamla byggnader. Staden kändes lite väl turistanpassad för mig. Nu finns här ca 14000 invånare.
Vidare till Daytona i Florida, stat nummer 15 på vår resa.
Daytona är bland annat känd för sin strand där man förut körde motortävlingar fram till 1959.
Vårt rum här i Daytona Beach är härligt stort och har balkong på femte våningen ut mot stranden. På Perry´s Resort har alla rum utsikt mot havet. Tyvärr har vi regn här. Regnet är varmt.
Excel och jag är inte bästa vänner för närvarande. Jag tror i alla fall att totalen är hyggligt up to date.
01 St Augustine
02 St Augustine
03 Spartanska rummet på Perry´s Resort Daytona
04 Daytona Perry´s Resort. Utsikt från vår balkong
05 Daytona Perry´s Resort. Utsikt från vår balkong
06 Daytona Perry´s Resort. Utsikt från vår balkong
07 Daytona Perry´s Resort. Vår balkong
08 Jaja. Jag är ingen fena på video.

2 kommentarer:

  1. Även om det regnar så ser det ut som om man skulle vilja bada. Jag riktigt känner hur skönt det skulle vara. Här är grått och lite regn väntas under dagen. Ni ser ut att ha fina rum hela tiden. Ewa

    SvaraRadera
  2. Rumen är fina och här i D B är det stort.

    SvaraRadera