fredag 26 september 2014

140925, Miami-Kissimmee

140925, USA Roadtrip
Plats: Miami (FL)-Kissimmee (FL)
245 m 394 km. Totalt 7726,1 km
Hotel Super 8 Motel Kissimmee
Avfärd från Miami Beach 0840. Några i gruppen gillade säkert
Miamis storstadspuls. Jag är övertygadeom att vi gjorde ett bra
val med Key West. Jag för min del har sett storstäder så det räcker
och blir över. För mig är Miami egentligen bara en storstad i mängden 
Jag skulle personligen kunna tänka mig att helt skippa Miami men det 
går nog inte. Miami är trots allt en stor och central stad i FL så den 
blir säkert kvar i körschemat.
Jag rekommenderar framtida deltagare som vill besöka K W att satsa på 
hyrbil och övernattning i Key West. Detta går på ca 2000 SEK per 2 personer
men för oss var det värt det.
Nog om det.
Ut från Miami och vidare till Everglades. Vi stannade och åkte Airboat 
i Coopertown efter ca en timme. Everglades är ca 10 mil brett och 16 mil långt.
Nu när vi var där var det lågsäsong men ändå fuktigt och hett. Vi gjorde en 
spännande airboat tur på ca en timme. Vi såg några alligatorer och några 
fåglar.

Efter turen kunde vi kela med en liten alligator. Jag tänkte pussa den men 
blev varnad. Busslunch vid Lake Okeechobee mitt i Florida. L O är en stor
sjö 1900 km². Vättern är 1886 km² som jämförelse.

Vi åkte vidare mot Kissimmee där vi laddar för Epcot och Disney dit vi åker 
imorgon
Just nu satte M på lite värme och rätt vad det var gick brandlarmet i vårt rum.
Det lugnade sig och nu är det godnatt.
01 En del åkte till Key West, en del shoppade i Miami. Ny resväska nästa
02 Everglades Coopertown
03 Chief of the Airboat
04 Flörtande alligator
05 Vi fick kela lite som avslutning.
06 Visst är dom söta
07 M försökte få en puss och byta ut mig mot en prins men det gick inte..
08 Vi hann med busslunchen innan regnet

4 kommentarer:

  1. Det gjorde ni bra som åkte till Key West, verkligen ett ställe värt att besöka när man är så nära. Ha en fortsatt bra resa./annagreta

    SvaraRadera
    Svar
    1. K W är kanske till och med höjdpunkten hittills

      Radera
  2. Everglades måste ha varit spännande. Det är ju något som man ofta ser på filmer med träskmarkerna och mycket alligatorer. Var det mycket moskiter? lite spökstämning föreställer jag mig men kanske fel. Här blåser det som bara den och vulkanen på Island har ständiga smärre utbrott och man väntar på ett större. Ewa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga moskiter och ingen spökstämning. Bara soligt och hett och fuktigt.

      Radera