söndag 28 september 2014

140927, Kissimmee-Panama City Beach

140927, USA Roadtrip
Plats: Kissimmee (FL)-Panama City Beach (FL)
606 km. Totalt 8332 km
Hotell Paradise Palm Panama City Beach
Många mil har det blivit. Ofattbara 833 mil redan nu. Jag fattar det 
knappt själv. Hur orkar jag/vi? Det beror på den täta närvaron vi har 
med varandra på bussen. Jag var skeptisk att åka med den här bussen 
som den såg ut. Dessutom i 1300 mil. Hur sjutton skulle det funka?
Det funkar!! Mycket beror givetvis på gruppens sammansättning. Folk som
ger sig in på USA Roadtrip, Sydamerikaresor eller Afrikaresor är beredda
att satsa lite av sig själva. Inget mjäk, fjäskande eller gnällande. Det
är allin som gäller. Alla ger och satsar så mycket dom kan av sig själva.
Folk ger och tar. Den här resan kommer jag aldrig att glömma, det vet jag 
redan nu.

Några var på en hemvävd rodeo i Kissimmee igår. Dom var mycket nöjda.
Dom som stannade och såg fyrverkeriet igår i EPCOT var mycket nöjda. 
Vi tre som åkte hem tidigt igår var mycket nöjda.

Idag har vi åkt ca 60 mil från Kissimmee till Panama City Beach. På vägen 
gjorde vi en busslunch. Busslunchen består oftast av en mycket god sallad.
Idag stannade vi vid en liten vik dit sjökor söker sig vintertid. Där gick
också att bada. Några badade. Ganska kallt och klart vaten. Jag stod över idag.
Precis när vi satte oss i bussen öppnade sig himlen. Vältimat som vi haft några 
gånger. Här är hett och fuktigt men även i Florida faller regn ibland.

Nu har vi kommit till Panama City beach. I Florida finns Panama City och Panama 
City Beach. Det är två skilda städer. 2010 hade P C 36484 inv och P C B 12018. 
P C Bs slogan är "Världens mest underbara stränder". Det kanske är sant. Breda 
sockervita sandstränder. 2006 utsåg CNN/Money P C B till det ställe där man 
skulle investera i fast egendom de kommande fem åren. Tåget har alltså redan gått. 
P C B har 14 km strandlinje längs med Mexikanska Gulfen. Kollar på detta i morgon
när det är ljust. Vi har tagit tillbaka en timme och är nu -7 jämfört med Sverige.

01 På väg norrut i Florida. Bussens främre del
02 På väg norrut i Florida. Bussens bakre del
03 Innan vår busslunch
04 Framme i Panama City Beach
05 Som tur är vaktar Hannah våra Cheese doodles och våra chips




3 kommentarer:

  1. Inga dåliga förpackningar med ostkrokar. Tror att du har rätt att man måste inse vad som gäller när man ger sig ut på en resa. Ingen idé att gnälla eller vara sur, man är andras miljö och det måste man inse. Här blåser som bara den och har gjort i flera dagar. /Ewa

    SvaraRadera
  2. Grått och duggregn här. Vi har ändå badat i havet och polen.

    SvaraRadera
  3. Tror inte jag klarar att läsa fler inlägg.... önskar SÅÅ att jag hade varit med varje gång jag läser. Och det hade jag nog också varit om jag inte hade gjort det vägval jag gjorde i början av året. Iofs var det nog det bästa valet då - och kanske blir det min tur nästa år. Fortsätt och njut!

    SvaraRadera